vrijdag 30 mei 2014

Don't judge a book by it's cover!

Yes, vol goede moed om weer een nieuw recept te koken heb ik van alles bij elkaar geschraapt.
Ik ben namelijk maar een arme "student" (stiekem studeer ik al 2 jaar niet meer), dus ik hou wel van koopjesjachten. Ja dat kan ook in de EkoPlaza!
Wat ik deze week ook weer heb gedaan. Dit keer was het de SPROUTY.

Say what? Ken je dat eten?

Ja zeker! Het is een mix van allerlei gezonde kiemen en erwten.
Ik citeer: "Sprouty is een samengestelde mix van ontkiemde mungbonen, adukibonen, zwarte bonen, groene linzen, groene erwten en kikkererwten."
Dat klinkt wel goed he?
Vanavond na GRIT had ik nou niet echt zin om een uitgebreide maaltijd te koken.
Doe bij de sprouty wat aubergine, paprika en zalm en het is klaar. Dus binnen 20 min. had ik een heerlijk maaltijdje!
Dit was het resultaat:



Yes, ik weet dat het er niet à la topchefish uitziet, maar wat de titel al zegt: Don't judge a book by it's cover!
Het was erg lekker, makkelijk te maken, en vol goede voedingsstoffen.

Ingrediënten:

Gerookte zalm
Pakje sprouty 125 gram
Aubergine
(Rode) paprika
Olijfolie of kokosolie
Eventueel paprikapoeder, basilicum
Peper, zout 

Tipje tussendoor: Snij eerst alle groentes voordat je gaat wokken, scheelt een hoop 'gestress'. ;-)

Hoe te maken:

Verhit de wokpan met olijfolie of kokosolie (kokosolie kan beter tegen verhitting), voeg als eerst de SPROUTY toe. Wok dit eerst voor 4 minuten alleen, voeg daarna de paprika en aubergine toe. Wok dit samen nog eens 6 minuten. Voeg zout, peper, basilicum, paprikapoeder op smaak toe.
Voor de zalm heb ik een hartjesvorm gebruikt, waar je de zalm als het ware open inlegt. Voeg nu de groentes hierin toe en vouw de zalm erom heen.

Maak er een mooie foto van, plaats het op Instagram ét voila. 
Binnen 20 min. een heerlijk gerechtje op tafel!

Zo ziet de lekkere SPROUTY eruit:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten