zaterdag 31 mei 2014

Suiker, sugar, Zucker.

    

Je kent ze waarschijnlijk wel. Mensen die hele kunstwerken maken met hun havermout. Fruit, superfoods, rozijnen, bessen etc.

Oke toegegeven, ik hoorde eerst ook even tot die groep.
Ziehier mijn kunstwerken:



En tuurlijk, het ziet er ook wel erg mooi en aantrekkelijk uit. Plus errug lekker (zoet) natuurlijk!
Totdat ik me bedacht hoeveel suiker hier eigenlijk in zit. Geen pure suiker natuurlijk, maar wel fruitsuikers! En daar 'mag' je ook niet teveel van hebben op een dag en al helemaal niet als ontbijt. Want dan stijgt je bloedsuikerspiegel al meteen een stuk omhoog. En moet je eigenlijk de hele dag oppassen met wat je eet om je bloedsuikerspiegel weer te laten dalen.
Ik geef toe, alleen havermout met niks erdoor is niet echt spannend. Al helemaal niet als je ongezoete amandelmelk gebruikt.
Daarom heb ik vandaag wél banaan en kaneel gebruikt. Want van banaan raak je erg snel vol en door kaneel, zeggen ze, komt je vetverbranding opgang! 
Nou dat doet niemand kwaad toch? ;-)


En ach, dit is toch nog steeds een heeeeul mooi kunstwerkje!?
Nog altijd beter dan je dagelijkse bammetje! ;-)

Fijn weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten