dinsdag 15 oktober 2013

Boodschapjes!

Vaak krijg ik smoesjes te horen dat gezond eten zoooo duur is.
Maaaar niets is minder waar!

Je moet gewoon even goed rondkijken..

Ik geef toe bio kan af en toe wel wat duurder zijn, maar als je straks ziek bent en zorg nodig hebt omdat je zo ongezond hebt geleefd dan is dat veeeeel duurder! ;-)

Hier wat tips om gezonder boodschappen te doen:

  1.  Mijn grootste tip is toch wel: kijk naar de aanbiedingen van de week! Ik kijk altijd welke groenten en fruit er in de aanbieding zijn en dat koop en eet ik dan. Ik lust eigenlijk alles wel, dus lekker makkelijk! :-)
  2. Bespaar op wat minder belangrijkere zaken, zoals: uitgaan. Want jaaaa je kan best een paar biertjes minder drinken! Daar zijn je portemonnee én lichaam erg blij mee. Maar bespaar ook op kleren en trakteer jezelf pas op een mooie nieuwe sportoutfit (want tuurlijk dat is erg belangrijk) als je een doel hebt gehaald!
  3. Neem eens een kijkje op de site van biologische aanbiedingen. Zo kun je hier alvast je boodschappenlijstje op aanpassen en kom je minder snel in de verleiding!
Als laatste wil ik je nog even mijn boodschappenpakket laten zien dat ik heb gekocht:


Dit alles, wat uit 80% biologisch bestaat, heb ik gekocht voor de prijs van €34,47! En daar zitten ook wat 'bijzondere' producten bij, zoals zoete aardappel, biologische pindakaas wat enkel en alleen uit pinda's en zeezout bestaat (dus geen toegevoegde suiker, et c), biologische hummus (suiker- en e-nummervrij), speciale wilde speltpasta wat alleen uit spelt en wilde knoflook bestaat, biologische salami en ga zo maar door.. Dan klinkt het al gelijk een stuk goedkoper hè? ;-)

Het moraal van dit verhaal is dus: biologisch eten kan ook meer dan betaalbaar zijn! Je moet alleen even als een echte caveman op zoek gaan naar het juiste voedsel!


Ik denk dat deze twee van mij worden, nadat ik mijn volgende doel heb gehaald! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten