donderdag 20 februari 2014

Noooooit meer!!

Ik ben een absolute voorstander van nouja alles biologisch, en dan vooral voor biologisch vlees.
Het is voor niemand een verrassing dat de 'plofkip' errug slecht wordt behandeld. Dit wist ik natuurlijk ook al, maar laatst heb ik eindelijk de film Food Inc. bekeken en hier zag ik hoe het echt ging.
En wooow, ik heb het niet droog kunnen houden. Ik snap ook echt niet dat mensen dieren zo kunnen behandelen.
Hieronder heb ik een filmpje van een plofkip gezet.


Ik had me al voorgenomen om nooooit meer een plofkip te kopen/eten en na het zien van dit filmpje al helemaal niet meer!
Naast dat het echt verschrikkelijk is voor het beestje, is het voor ons ook erg slecht.
De kip wordt namelijk volgespoten met antibiotica om ziektes tegen te gaan en ze zitten met zijn honderden op een kleine plek.
Moet je nagaan hoeveel stresshormonen de kippen dan wel niet aanmaken.
Dus de antibiotica + die stresshormonen zit jij dan lekker op te eten!
Hmm, ik zie dus geen reden waarom iemand dit dan nog zou willen eten.
Ja tuurlijk, het is lekker goedkoop. Wij (bij de Plus) hebben soms aanbiedingen dat je 900 gram plofkip voor €4,50 kunt kopen! 
Dat vind ik echt niet normaal!! Maarja, wie ben ik ;-)

Er is een oplossing! Ik weet dat biologische kipfilet echt heeeel duur is, dat vind ik zelf ook. Én ik ben erachter gekomen dat biologische kippenvleugels alweer een stuk goedkoper zijn, ik heb vanmiddag hier €3,16 voor betaald en dat was 536 gram! Goed voor 6 vleugels.
En het was ook nog eens erg lekker! ;-)


Ingrediënten:
Kippenvleugels
Biologische zilvervliesrijst
Sperziebonen

Bereidingswijze:
Verwarm de over voor op 180 graden.
Leg de kip in een ovenschaal en besprenkel het met olijfolie en roomboter, wees verder creatief met andere kruiden :-)
Was ondertussen de boontjes en maak ze schoon.
Als de oven heet genoeg is, leg je de schaal in het midden van de oven neer. Voor ca. 30 minuten! Tot het velletje van de kip lekker krokant wordt (dat vind ik zelf het lekkerst ;-))
Laat ondertussen het water voor de boontjes koken, en voeg de boontjes toe. Laat het koken tot het beetgaar is, ook dit vind ik zelf het lekkerst!
Bereid de rijst verder zoals op de verpakking staat.

Enjoy!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten