dinsdag 4 februari 2014

After workout receptje !

Wat ik laatst al zei, ik vind het steeds leuker worden om eten te combineren en daar weer een "nieuw" recept van te maken.
Like today...
Na een zwaaaar lesje GRIT strength was mijn lichaam best aan het trillen, waar ik natuurlijk wel even naar moest luisteren.
Ik had nog best veel groentes in mijn koelkast liggen, waar dit recept is uitgekomen:



I call it "veggie dream". Want deze groentes behoren toch wel tot mijn favorieten!
Zondag heb ik voor het eerst zoete aardappel gegeten en wauuuw wat is dat lekker zeg ! :) Het is ook echt zoet, wat de naam natuurlijk al zegt.
En dat niet alleen! Wat nog meer de voordelen zijn:

De zoete aardappel bevat een lage glycemische belasting. De hoogte van deze "belasting" in voedsel toont aan hoe snel het de bloedsuikerspiegel laat stijgen. In een gewone aardappel is dit veel hoger, waardoor deze spiegel veel sneller stijgt. Eet je bij je maaltijd nog meer koolhydraat rijk eten (zoals rijst, pasta etc) kun je je wel voorstellen dat je lichaam daar niet erg blij mee is.

De aardappel bevat ook veel vitaminen, mineralen en aminozuur
Vitaminen: A, C, B3, B5 en B6.
Mineralen: mangaan (speelt vele essentiële rollen in stofwisseling), kalium (is nodig voor een goede werking van de hersenen) en koper (helpt ijzer opgenomen te worden in het bloed).
Aminozuur (bouwstenen van peptiden en proteïnen): tryptofaan.

Door de grote hoeveelheid voedingsvezels helpt het je met een trage verbranding van de koolhydraten waardoor je langer een vol gevoel hebt en ook nog meer energie. :-)

Dit waren slechts een paar voordelen! En believe me, het is echt heerlijk! Dus zet het wat vaker op je menu.

Nu eindeeeluk terug naar het receptje:

Ingrediënten

Zoete aardappel
Spinazie
Punt paprika
Olijfolie
Peper, zout

Hoe te maken:

Was en schrap de zoete aardappels schoon.
Laat de bakpan warm worden op het vuur en voeg er olijfolie bij.
Als de olie heet is mag je de aardappels toevoegen!
Snij ondertussen de punt paprika en maak de spinazie schoon.
Doe hetzelfde, als met de bakpan, met de wokpan en voeg ook hier olijfolie bij.
Voeg de groentes hieraan toe en laat het, met af en toe roeren natuurlijk, even op het vuur staan.
Leg alles op een bord, maak er een stoere foto van en upload het op je Facebook! :-D

Bon apetit !

Als laatste wou ik hier nog een stoer filmpje van GRIT uploaden !



Gegroet Ellis !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten